QUÁ TRÌNH HỌC TẬP
- 2019 Tiến sĩ Tiếng Anh-Trường Đại học Tamkang (Đài Loan)
- 2019 Thạc sỹ Khoa học Xã hội-Trường Đại học Tamkang (Đài Loan)
- 2012 Thạc sỹ Ngôn ngữ học-Trường Đại học Quốc gia Singapore
- 2011 Cử nhân Văn chương Anh Mỹ-Trường Đại học Quốc Gia Đài Đông (Đài Loan)
GIẢNG DẠY
- Đông Nam Á học
- Nghiên cứu Văn hóa Anh Mỹ
- Viết học thuật
LĨNH VỰC NGHIÊN CỨU
- Ngôn ngữ học khối liệu
- Kỹ năng Đọc-Viết
- Quan hệ Quốc tế
XUẤT BẢN
Chương sách
1.Thanh, T. N. (2024). Analyzing Student Engagement in Teacher Elicitation: A Retrospective Discourse Analysis in a Vietnamese EFL Speaking Class. In Addressing Issues of Learner Diversity in English Language Education (pp. 78-97). IGI Global.(Scopus-indexed)
2. Thanh, T. N. (2023). Speech Rate and Speaking Performance in Picture-Description Speaking Task: A Case Study of Taiwanese EFL Learners. In Competence-Based Curriculum and E-Learning in Higher Education (pp. 141-161). IGI Global. (Scopus-indexed)
3.Thanh, T. N. (2022). Corpus-Aided Grammar Teaching Materials Development: Theoretical Considerations and Practical Teaching Activities. In Applications of Machine Learning and Artificial Intelligence in Education (pp. 177-195). IGI Global.
4.Thanh, T. N. (2021). Evaluating Teaching Competence for TESOL Practicum: A Case Study of Vietnamese EFL Student Teachers. In Assessment Tools for Mapping Learning Outcomes with Learning Objectives (pp. 145-166). IGI Global (Scopus-indexed)
5.Thanh, T. N. (2019). Exploring Innovation in Second Language Writing Teaching: A Teacher's Perspective. In Technology-Assisted ESL Acquisition and Development for Nontraditional Learners (pp. 63-83). IGI Global.
6.Thanh, T. N. (2019). Using ICT for ESL Learning at Primary Schools: Toward an Effective Implementation for Classroom Communication. In Technology-Assisted ESL Acquisition and Development for Nontraditional Learners (pp. 38-62). IGI Global.
Tạp chí khoa học
1.Thanh, T. N. (2021). Exploring Writer Engagement in Essay Writing: A Case of First Person Pronoun “We”. Journal of Inquiry Into Languages and Cultures, 5(3).
2.Thanh, T. N (2021). Implementing Integrated Format in Assessing Reading Comprehension: A Case of Vietnamese EFL Learners. VNU Journal of Foreign Studies, 37(1).
3.Thanh, T.N. (2020). Implicating the Integrated Format on Reading Test Assessment: An Evaluation of Relevant Factors. Journal of Inquiry Into Languages and Cultures, 4 (1)
Kỷ yếu hội thảo
1. Thanh, T.N. (2024). Exploring the effects of text integration on reading test performance: A synthesis of quantitative and qualitative evidence. Proceedings of the International Conference on English Language Teaching 2024 (ICELT 2024). VNUHCM PRESS
2. N.G. Minh, B.H. Phuc, L.T.N. Tran, T.N.Thanh. (2024). Investigating Factors Influencing Non-English Major Students' Reading Comprehension Performance In the TOEIC Test. HỘI NGHỊ KHOA HỌC QUỐC GIA BIẾN ĐỔI XÃ HỘI, NGÔN NGỮ VÀ QUẢN TRỊ TOÀN CẦU CSLG 2024. NXB Lao Dong.
3. Thanh, T.N., Trang, L.M.H, Trang, T.T.N. (2023). Exploring Language Patterns in IELTS Speaking Test Assessment: A Case Study of Non-English Major Students. In Proceedings of the International Conference on Language Teaching and Learning Today 2023: DIVERSITY AND LEARNER AUTONOMY IN LANGUAGE LEARNING. VNU-HCM PRESS
Đề tài NCKH
1. Implementing the integrated format in reading comprehension assessment (Đề tài GV trẻ 2019-HCMUTE)
2. Exploring Interactivity in IELTS Online Speaking Assessment: A Case Study of Academic English Course (Đề tài NCKH Cấp trường 2022-HCMUTE)
3. Nghiên cứu yếu tố ảnh hưởng đến hiệu quả đọc hiểu của sinh viên không chuyên ngữ trong bài kiểm tra TOIEC (Hướng dẫn NCKH Sinh viên 2024-HCMUTE)
- 1 view